Verborgen Pracht

Boomkikkers zijn prachtige amfibieën die zich uitstekend kunnen camoufleren waardoor ze moeilijk te vinden zijn. Bovendien komen ze in België slechts op een paar plaatsen voor. Onder begeleiding van Natuurpunt Diepenbeek kon ik mij een avond met mijn macro objectief uitleven en genieten van het fotograferen van deze prachtige diertjes. Boomkikkers zitten meestal op braamstruiken en je kan gemakkelijk de proportie van deze kleine kikkers aantonen door ze naast een stekel te portretteren. Zelf koos ik voor een compositie waardoor je de grootte van de amfibie kan afleiden in vergelijking met de bladeren. Op de achtergrond kwamen genoeg kleuren voor en ik had vrije keuze van groentint. Met dit beeld wou ik één van de eigenschappen van de kikker in de verf zetten en door dezelfde tint achtergrond te kiezen als de kikker leek hij nog meer gecamoufleerd, vooral als je de foto op afstand bekijkt.


Reactie schrijven

Commentaren: 0