Buit je onderwerp uit

Soms krijg je maar één kans om iets te fotograferen en dan is het belangrijk dat je die kans ten volle benut. Ben je op reis en je ziet een cheetah over de vlakte staren; plaats die in het midden van je compositie, rechtsboven, linksboven, rechtsonder, linksonder, zoom in tot close-up, zoom uit en fotografeer die in omgeving,… Als je dan thuis komt, kan je altijd nog je selectie maken. Je wilt achteraf niet vloeken en zeggen “Waarom heb ik nu dit of dat niet gedaan?”. Bij de foto hiernaast had ik initieel scherp gesteld op de grootste bosanemoon en de foto genomen. Ik was best tevreden met het resultaat, maar aangezien alles toch al opgesteld stond, kon ik net zo goed eens scherp stellen op de kleinste bosanemoon vooraan en nog een foto nemen. Wat bleek bij thuiskomst; ik gaf de voorkeur aan mijn tweede (backup) shot!



Download
Download deze tip in PDF-versie
JeffreyVanDaele_BuitJeOnderwerpUit.pdf
Adobe Acrobat document 230.5 KB

Reactie schrijven

Commentaren: 0